סמוטריץ' מאיים: נחפש הרכב קואליציוני חדש שירסן את בג"צ

    לבג"צ אין שמץ מושג איך ישראל תתמודד עם נזק המיליארדים שישראל עלולה להתמודד אתו כתוצאה מביטול המתווה, סכומים גבוהים בהרבה ממה שיצטרכו לשלם במקרה שירצו לעשות בו בעתיד שינוי
    ישראל פריי 1 Comment on סמוטריץ' מאיים: נחפש הרכב קואליציוני חדש שירסן את בג"צ

    תוקף: "את הסכמי אוסלו שכבלו את ידי כל הממשלות וגבו מחיר דמים כבד, בג"צ לא פסל" • "יש מי שבחירות העם לא מוצאות חן בעיניו, והוא פועל להעביר את הכוח אליו" • מנגד, איתן כבל מברך: "ביהמ"ש לא נבהל מהאיומים של נתניהו"

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    לבג"צ אין שמץ מושג איך ישראל תתמודד עם נזק המיליארדים שישראל עלולה להתמודד אתו כתוצאה מביטול המתווה, סכומים גבוהים בהרבה ממה שיצטרכו לשלם במקרה שירצו לעשות בו בעתיד שינוי
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פסיקת בג"צ בעניין מתווה הגז הקובעת כי סעיפים מרכזיים בו אינם חוקיים, מוציאה מחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הצהרות מרחיקות לכת. לדבריו, המטלה הגדולה ביותר של הממשלה היא לרסן את כוחו של הבג"צ ולהחזיר את השלטון לעם. ומה יהיה עם התנגדות סיעת 'כולנו'? – "אולי נחפש הרכב קואליציוני אחר בו נוכל לקדם את הנושא".

    בראיון שנתן הח"כ הצעיר מה'בית היהודי' ל"מהדורה המרכזית", כינה סמוטריץ' את החלטת בג"צ אומללה, מופרכת והזויה. "הרי עיקר ההתנגדות של בג"צ היא לפסקת היציבות, שכובל את הממשלות הבאות לבצע שינויים בהסכם. ואני שואל עם 10 סימני שאלה: וכי הסכמי אוסלו לא כבלו את כל ממשלות ישראל להסכם האומלל ההוא, שגבה מחיר דמים כבד?!. הסכמי אוסלו לא היו פחות שנויים במחלוקת ובדיון ציבורי פחות ממתווה הגז, אז, בג"צ לא חשב להתערב".

    הוא המשיך: "והסכם שחרור מחבלים, לא כובל את ידי הממשלות הבאות אחריו שנאלצות להתמודד עם הסיכון הביטחוני שהוא מותיר?! וכשהמדינה חותמת הסכמי רכש ביטחוניים שנפרשים על פני שנים ארוכות ומחייבות את המשלות הבאות, זה שונה?! ומה עם כביש 6 שנחתם בו הסכם מפורט ל – 20 שנה, עם מחירים, תעריפים ועלויות לשנים קדימה – זה לא אותו דבר?!", תהה ופסק: "זה לא רציני".

    סמוטריץ' הסביר כי מדובר בחוזה בו המדינה בסך הכל מתחייבת כי אם היא תחליט מכל סיבה שהיא לבטל או לשנות אותו, היא תצטרך לשלם פיצויים, כפי שמקובל בכל חוזה סטנדרטי.

    הוא גם הסיק מסקנות: "זאת חוליה נוספת בשרשרת פסקי דין שנועדו לגמד החלטות הכנסת ולהעביר את הכוח לשופטים. יש מי שלא מוצאים חן בעיניהם בחירות העם, והם מעבירים את הכוח אליהם. לבג"צ אין שמץ מושג איך ישראל תתמודד עם נזק המיליארדים שישראל עלולה להתמודד אתו כתוצאה מביטול המתווה, סכומים גבוהים בהרבה ממה שיצטרכו לשלם במקרה שירצו לעשות בו בעתיד שינוי".

    "לא יהיה מנוס מלחוקק חוק שיגביל את כוח בית המשפט ויחזיר את השלטון לעם. 'גאוות אדם תפילנו'. הם חושבים שלהם הכל מותר. לא בטוח שלא ניאלץ לשנות את הרכב הקואליציה בגלל 'כולנו'. נושא המשילות הוא קריטי ואחת המשימות החשובות בממשלה הנוכחית. אם בהרכב הנוכחי זה לא אפשרי, אולי נחפש הרכב אחר בו נוכל לקדם זאת".

    מהעבר השני, חבר הכנסת איתן כבל ('המחנה הציוני'), הביע בשידור שביעות רצון מהחלטת בית המשפט, בה הוא רואה עשיית צדק אמיצה. "אני הערב מתרגש", אמר לאבי מימרן. "מאמר הקלישאה נכון ביותר: יש שופטים בירושלים. בית המשפט לא נבהל מההופעה של ראה"מ ומהאיומים שלו".

    כבל ציין כי בראש ההרכב השיפוטי עמד השופט אליקים רובינשטיין, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה ש"אי אפשר להגיד שהוא לא מתייחס, שהוא לא רואה את החלטות הממשלה מעל הכל נגד עיניו. אם הוא פסק כך מנקודת מבטו – מה עוד יאמר?!".



    1 תגובות

    מיין תגובות